Szabadság, home office és távollét igénylés egy felületről
A pandémiás időszak végérvényesen megváltoztatta a munkavégzéshez köthető konvenciókat. A home office, távoli munkavégzés annyira elfogadottá vált, hogy egyes cégeknél teljes részlegek, szervezeti egységek már otthonról végzik a mindennapi feladataikat. A humáninformatika területén emiatt is volt szükség kifejleszteni és kiterjeszteni olyan megoldásokat, amelyek összhangban vannak az új helyzettel és a felhasználói elvárásoknak is megfelelnek.
Szoftver használatának előnyei
- Megszüntethető a papír alapú vagy Excelben történő nyilvántartás
- A home office munkavégzéshez kapcsolódóan szabályrendszer alakítható ki:
pl. hány napot lehet home office-ban tölteni. - Az előírásokat a szoftver ellenőrzi
- Hatékony folyamatok – igénylések, jóváhagyások
- Az employer brandinget, wellbeeinget erősíti egy hatékony, jól működő
webes önkiszolgáló szoftver - Hatékony értesítési rendszer
Egyszerű kezelőfelület
Hatékony áttervezési lehetőség
A vezetők egy helyen láthatják a beosztottak
összes távolléteit
Gyors bevezetés lehetősége
Szabadság, home office és távollét igénylés egy felületről
Mi a különbség a szabadság, a home office és az egyéb távollétek között?
SZABADSÁG
A szabadságok kiadása egy munkáltatói kötelezettség. A szabadság mértékét és a kiadás szabályait a Munka Törvénykönyve pontosan meghatározza.
HOME OFFICE
Nem kötelezettség, csak lehetőség. Munkáltatói elvárások szabályozhatják a használatát. (heti, havi, éves maximumok)
EGYÉB TÁVOLLÉTEK
Semmilyen korlátozás nincs az igénylésre vonatkozóan. Munkáltatói döntés, hogy milyen távollétek igénylését teszi elérhetővé a munkavállalók számára. Pl. kiküldetés, fizetett iskolai távollét, nem fizetett távollét, tanulmányi szabadság, apanap, orvosi igazolás nélküli betegség miatti távollét stb.
A munkavállalót, vezetőt segítő grafikus jelzések, jelmagyarázatok
- Jelmagyarázat segíti a tervezést, igénylést, áttekintést
- Egy felületen kaphat információt a már betervezett távollétekről
- Munkavállalóval egy csoportba tartozó dolgozók távollét adatainak megtekinthetősége
- Az ütközéseket is megjeleníti a szoftver – az egy csoportba tartozók esetén megjelenik a jelzés, ha a vállalati szabályrendszer szerint nem tervezhető azonos időszakra távollét
- A tervezést segíti: az összes távollét készrejelentése / jóváhagyása egyszerre
Home office rögzítési folyamata
Időszak kijelölése
Távollét típusának kiválasztása
Rögzítés véglegesítése
A rendszer automatikusan kiküldi az e-mail értesítést a vezetőnek
Szükség esetén áttervezés
Vezetői jóváhagyást követően visszavonási kérelem indítható
HOME OFFICE JÓVÁHAGYÁS
A naptárban az igényelt napok megkülönböztetett (sárga) színnel jelennek meg.
Az igényelt távollétek állapota, hasonlóan a szabadságok állapotához, lehet készrejelentett, jóváhagyott, elutasított vagy jóváhagyás visszavonásra várakozó, hiszen ezek az igények is átesnek egy vezetői jóváhagyáson.
A felettes email értesítést kap a távollét igényekről, valamint a munkavállaló is kap értesítést az email címére a vezetői elbírálást követően. A vezető jóvá tudja hagyni vagy el tudja utasítani a távollét igénylést.
Értesítési rendszer
Vezető és helyettes értesítése
• Készrejelentésről
• Készrejelentés törléséről
• Jóváhagyás visszavonási
kérelemről
Munkavállaló értesítése
• Jóváhagyásról
• Elutasításról
• Jóváhagyás visszavonási
kérelem elfogadásáról