“A döntés során számunkra fontos volt, hogy integrált termékkel kerüljenek lecserélésre az eddigi, egy – egy területre vonatkozó szigetmegoldásaink.”
CÉG NEVE:
| KÜHNE Mezőgazdasági
Gépgyár Zrt. |
PROJEKT IDŐTARTAMA:
| 4 hónap |
Webes szoftverek
felhasználók számára
6 fő
Létszám
350 fő
Iparág
Mezőgazdaság, gépipar
Bevezetés ideje
2009
> a bevezetés célja
A bevezetés célja a PIRAMIS™ Integrált Humán Szakértői Rendszer Bér- munkaügyi alrendszer működésének elsajátítása, a régi bérszámfejtő rendszer korszerű megoldásra cserélése volt. A vállalati menedzsment számára fontos követelményként szerepelt az új döntések meghozatalához információt szolgáltasson, lehetővé tegye bizonyos humán, pénzügyi problémák modellezését és különböző döntési változatok elemzését.
> a cégről
A KÜHNE Mezőgazdasági Gépgyár zártkörű Részvénytársaságot, hazánk egyetlen nagyüzemi vetőgépgyártó cégét Wilhelm Henrik Pabst és Krauss Frigyes 1856-ban alapította. Az általuk létrehozott manufakturális üzemet Kühne Ede fejlesztette az iparág legismertebb gyárává. Az 1997. óta magántulajdonban lévő Részvénytársaság stratégiáját folyamatos innováció, kifogástalan minőség és vevőorientált értékesítés jellemzi.
Gyártmányválasztékunkban szerepelnek közép- és mélylazítók, ágy- és váltvaforgató ekék, nehéz kultivátor, nehéztárcsás boronák, kompaktorok, szemenkénti és gabonavetőgépek. 1999-től telephelyünkön készülnek a CREDO autóbuszok önhordó szekrényvázai és különféle beépülő alkatrészei.
Produktumaink minőségét az MSZ EN ISO 9001:2001 szabvány feltételeinek betartásával garantáljuk.
Rendelkezésünkre áll azon gyártási feltételek teljes egésze, melyek a tevékenységi körünkbe tartozó termékek előállításához szükségesek. Mezőgazdasági munkagépeinket és pótalkatrészeiket bel- és külföldön egyaránt értékesítjük viszonteladóinkon, illetve kereskedelmi szakembereinken keresztül. Vevőorientált kereskedelempolitikánk lehetővé teszi, hogy az év bármely időszakában kielégíthessük Megrendelőink készgép- és pótalkatrészigényét.
A projekt keretében bevezetett PIRAMIS megoldások:
SIKERES BEVEZETÉS ELŐFELTÉTELEI, ELŐKÖVETELMÉNYEI
Egy korszerű humán-bér rendszer bevezetése jelentős változást jelent a szervezet életében, különösen, ha figyelembe vesszük, hogy ez nem csak a már jól ismert rendszer, vagy a jól begyakorolt kézi módszerek, eljárások újra ismeretlenre történő lecserélését jelenti, hanem nagyon gyakran együtt jár a működési folyamatok, sőt bizonyos esetekben a szervezeti struktúra apróbb változásával is.
A változások bevezetése minden esetben kivált kisebb-nagyobb ellenállást, amelynek fő oka a bizonytalanság és az újtól való félelem. A szolgáltató már a szoftverrel való első találkozás során, de a bevezetés különböző fázisaiban még nagyobb hangsúllyal érzékeltette a vállalati munkatársak felé, hogy a „saját bőrükön” tapasztalt, nem korszerű humánügyviteli rendszer hiányát, az ez által okozott problémákat, a kiválasztott szoftver valóban megoldja. A munkatársak ezek által sikeresen azonosultak a változással, mert az új szoftver megelégedettséget eredményezett, összhangban van a saját érdekeikkel, értékeikkel.
Ahhoz, hogy a projektet sikeresen lezártuk, mindkét fél részéről ugyanakkora erőforrást kellett a projektfeladatok elvégzéséhez allokálni. Nem volt elég csupán a szolgáltató maximális támogatása, szakmai hozzáértése, nekünk is teljes figyelmet kellett szentelni a projektmunkálatoknak. Az oktatásokon kapott felhasználói ismeretek gyakorlása a kézi migráció elvégzéséhez már kellő rutint biztosított számunkra. Az adatok megfelelő szintű és minőségű feldolgozása szolgált alapul az éles számfejtés pozitív kimenetéhez.
EREDMÉNYEK ÉS TAPASZTALATOK
Egy jó rendszerrel könnyű dolgozni. Ahhoz viszont, hogy a rendszer valóban jól működjön, el kellett sajátítanunk a programlogikát, meg kellett tanulnunk használni az egyes rendszer – és modul összefüggéseket. A szoftver másfajta, gondolkodó munkavégzési logikát követel, nem elég rutinszerű feladatmegoldást alkalmazni.
Ezeknek a követelményeknek az elsajátítása után viszont valóban könnyebb munkavégzést tesz lehetővé. Ahhoz viszont, hogy azt mondhassuk kellő rutint szereztünk a programlogika alkalmazásában, az elkövetkező hónapok tapasztalatgyűjtésére még szükség van.
EGYEDI IGÉNYEK
A helyzetfeltárás során egyeztetett igényekre az L-SOFT tanácsadói megadták a megoldási javaslatokat, a beállítási alternatívák közül a vállalatunk igényének leképezésére leginkább megfelelő került kiválasztásra. Például az alábbi igények elszámolási megoldásait kellett a rendszerben beállítani:
– szakmunkás tanulók juttatásainak speciális elszámolása,
– távollétek átlagkeresettel történő elszámolása,
– 2008. évi SZJA munkáltatói elszámolása az új program segítségével,
– 2008. évi NYENYI elkészítése az új program segítségével.
Tervben van…
Hatékonyságnövelés a Piramissal
A programban lévő automatizmusok, munkafolyamat támogatás a feladatvégzésre fordítandó időt csökkentette. A bérszámfejtés előkészítő feldolgozása során a különböző adatbetöltési lehetőségek segítik a kollégák gyorsabb és még pontosabb munkavégzését. Az új program segítségével csökkenteni tudjuk a kézi adatfelvitel, adatfeldolgozás nagyságát, így kisebb az esetleges hibázási lehetőség is.