Grouapama biztosító esettanulmány
CÉG NEVE:
| Groupama Biztosító Zrt. |
PROJEKT IDŐTARTAMA:
| 3 hónap |
Webes szoftverek
felhasználók számára
11 fő
Létszám
700 fő
Iparág
Biztosítás
Bevezetés ideje
2007
> a bevezetés célja
A Cafeteria modul bevezetésével a béren kívüli juttatási rendszer adatkezelésének átláthatóságát kívántuk elérni. Az integrált működés kiaknázásának köszönhetően a munkavállalói adatokat egy törzsből veszi a program, így a már egyszer munkaügyi oldalon felvitt dolgozói adatokat a Cafeteria modul is használni tudja, tehát nem kell duplán rögzíteni adatot. Szintén célként fogalmazódott meg, hogy egy humánügyviteli rendszeren belül kerüljenek nyilvántartásra a HR számára fontos dolgozói adatok. További szempont volt, hogy a cafeteria kezeléshez is a már megszokott, ismert és bevált felhasználóbarát felületkezelési módszert használjuk.
> a cégről
A Groupama Csoport a francia – és az európai – biztosítási piac meghatározó szereplője. Több mint 30 000 munkahelyet teremtve, mintegy 9 országban – köztük Magyarországon- nyújt ügyfeleinek kimagasló biztosítási szolgáltatásokat. Magyarországon, a hazai családok, kis- és középvállalkozások ügyfélkörben már 18 éve van jelen többek között lakás-, élet-, baleset-, utas- és társasház biztosítás, CASCO, KGFB, termékgarancia, befektetés / megtakarítás termékeivel. 2008. első felében a társaság megvásárolta az OTP Garancia Biztosító Zrt.-t, és további akvizíciók valósultak meg Törökországban, Bulgáriában, Romániában és Szlovákiában.
A projekt keretében bevezetett PIRAMIS megoldások:
SIKERES BEVEZETÉS ELŐFELTÉTELEI, ELŐKÖVETELMÉNYEI
Annak érdekében, hogy a vállalati jövedelempolitikát, ez által pedig a munkavállalókat érintő változások pozitív eredményt és pozitív megítélést, elfogadást érjenek el vállalaton belül, ahhoz jól előkészített és végiggondolt folyamatmenedzselésre van szükség. A vállalati és HR döntés integrálásában nyújtott, többek között, támogatást az L-SOFT tanácsadói csapata.
A projekt minden fázisában az egyszerű és átlátható működtethetőséget tartottuk szem előtt, munkavállalói oldalról pedig a könnyű rendszerelsajátíthatóságot vettük figyelembe.
EREDMÉNYEK ÉS TAPASZTALATOK
EGYEDI IGÉNYEK
Vállalati döntés értelmében a cafeteria juttatásokhoz tartozó dolgozói jogosultságot úgynevezett teljes hónap szabály elve alapján kell vizsgálni és kezelni. Ennek a működési jellemzőnek definiálása után került sor – a projekt keretén belül – a cégspecifikus megoldásunk kifejlesztésére. Az automatikus jogosultság figyeléssel kézi rögzítési feladatok kerültek kiváltásra.
Tervben van…
Hatékonyságnövelés a Piramissal
A rendszer moduláris felépítését kihasználva az egyes HR-en belüli folyamatokat külön felhasználóhoz tudjuk delegálni. Így az adott kolléga mindennapi feladatainak elvégzéséhez az adott modul által támogatott munkafolyamat vezérlés nyújt segítséget. A Cafeteria modulban lévő automatizmusok a dolgozói nyilatkozatkezelést könnyítik. Az integrációnak köszönhetően a juttatások elszámolása automatikusan valósul meg a bérszámfejtés során. A dolgozók adott időszakban rendelkeznek minden fontos csomaginformációval. A HR-nek nem kell külön nyomtatványon kimutatni a juttatás felhasználásokat, hiszen azok rendelkezésre állnak a bérelszámolási papíron.