A hrnews.co.uk napokban megjelent cikke rámutat, hogy bár a munkaadók sokat fektetnek a munkavállalói juttatásokba, a köréjük szervezhető kommunikációban egyáltalán nem erősek. Egyértelműen felmerül a kérdés, nálunk mi lehet a helyzet?
A munkaadók 44%-a nyilatkozott úgy Nagy Britanniában, hogy a munkavállalóik nincsenek tisztában a számukra kínált előnyökkel.
A munkavállalók mindössze 40%-a érezte úgy, hogy munkaadója hatékonyan kommunikál a juttatásairól, 26%-uk pedig egyáltalán nem tartotta hatékonynak a kapcsolódó információt.
Óriási hiba az, hogy miközben egy szervezet időt, pénzt, erőforrást áldoz munkavállalói juttatásokra, nincs kommunikációs stratégiája arra, hogy hatékonyan kommunikálja is feléjük azokat.
Számtalan módszer állhat a HR rendelkezésére, hogy publikálja a juttatásokat, melyek közül a felmérés szerint az e-mail a leginkább használt (37%), a vállalati intranetet az Egyesült Királyságban mindössze 25% használja erre a célra.
Mennyire jellemző nálunk az, hogy felmérjük a munkavállalóink körében a kapcsolódó elégedettséget, kérjük a munkavállalókat a számukra kínált juttatások értékelésére?
Mennyire hatékonyan kommunikáljuk, hogy milyen értékben kínálunk juttatásokat a munkavállalóik számára?
Tegyük fel ezeket a kérdéseket, és a kapcsolódó folyamatokat mielőbb integráljuk a vállalati juttatások kommunikációs stratégiájába.
Miért? A munkavállalói juttatások felértékelődnek a jelenlegi helyzetben, sőt, a dolgozók olyan munkaadót keresnek, aki valóban törődik az alkalmazottaival a juttatásokon keresztül.
Sok vállalat kreatívan és rugalmasan alakítja az általa nyújtott juttatási palettáját a hibrid munkavégzés új korszakában, ezért érdemes odafigyelni arra is, hogy a munkatársak ismerjék is valamennyi rendelkezésükre álló lehetőséget, legyenek tisztában azzal, hogy a cég mekkora erőfeszítést tesz annak érdekében, hogy biztosítsa ezeket, és egyáltalán nem utolsósorban értékeljék is azt, hogy hozzáférhetnek ezekhez.