fbpx

Az egész világon növekszik az otthonról dolgozó alkalmazottak száma. A The HR Digest szerint a brit vállalatok elkezdtek felkészülni a home office munkavállalókra gyakorolt hatásaira.

Felhasználják a nemzetközi felmérések eredményeit, és az már most nyilvánvaló, hogy a home office nem habostorta!
Egy nemrégiben elvégzett globális felmérés szerint az otthonról dolgozók küzdenek az olyan kérdésekkel, mint a munkáról való lecsatlakozás (22%), a magány (19%) és a kommunikáció (17%).

Meglepő, de egy másik tanulmány a távolról dolgozók 41%-ánál számolt be magasabb stresszszintről, mint a szokásos irodai dolgozók esetében.
Jane Sparrow, a távoli munkavégzés szakértője szerint „az első 1-2 nap szórakoztató lehet – nem kell korán kelni, kimarad a közlekedésre szánt idő. Aztán kihívássá válik, mert amikor megszoktuk, hogy találkozunk a kollégáinkkal nap-mint-nap, hamar szorongatóvá válhat az elszigeteltség érzése. Csökken a kreativitás. Ahhoz, hogy fenntartsuk az eredményességet, kezelni kell a megváltozott munkakörnyezett miatti stresszhelyzetet.”

A kihívás a munkáltatókra hárul, hogy a kollégáikat pozitív és produktív állapotban tartsák ebben a stresszes időszakban.
Ugyancsak Jane Sparrow szerint „olyan sok előnye van a távoli munkavégzésnek mind a munkavállalók, mind az üzleti élet számára”. 

Tippek a távolról dolgozóknak:

  1. Hozzunk létre virtuális csoportokat, hogy a kollégák online együttműködhessenek és produktívak maradjanak. 
  2. Munkakommunikáció: ha valaki otthonról dolgozik, a munkakapcsolatok, beszélgetések pusztán feladat-központúvá válhatnak. Maradjanak meg a jó munkakapcsolatok, tartsák fenn ezeket online bejelentkezésekkel. 
  3. Adaptáljunk az új munkarutinokat: a távoli, és az irodai munka sokban eltérhet, pl. nincsenek hosszú meetingek. Rövid virtuális megbeszélések váltják fel ezeket, melyek beépülnek az új rutinokba. 
  4. Hogy vagyunk? A vezetők ellenőrizzék a csapatok munkáját, legyen nap kezdetén öt perc egy virtuális meetingre, hogy üdvözölje a csapatát és megnézze, hogy érzik magukat a csapattagok. 
  5. Segítsünk kezelni a nyugtalanságot: a távolról dolgozó nyugtalan munkavállalók elveszíthetik a munkalendületüket. Bíztassuk a kollégákat, hogy lépjenek kapcsolatba a vezetőikkel, velük nyíltan beszélhetnek a problémáikról, kapjanak visszajelzéseket és tippeket arról, hogyan kezelhetik a zaklatottságukat.  
  6. Találjuk meg a saját utunkat a feltöltődéshez: Tartsunk rövid szüneteket, hogy energikusak maradhassunk. A feltöltődés számunkra legjobb formái egyediek, találjuk meg a sajátunkat!