A munkavállalók túlnyomó részének (84%) fontos a rendszeres visszajelzés a közvetlen vezetőjétől egy angol szoftvergyártó (Appraisd) 1000 dolgozóval történt felmérése szerint.
Különösen igaz ez a fiatalabb korosztályok esetében, 90%-uk mondta, hogy a közös, kétszemélyes találkozók fontosak, 40%-uk különösen fontosnak tartotta ezeket.
A munkavállalók különböző rendszerességű munkavállaló-vezető találkozókról számoltak be. A válaszadók egyharmada havonta egyszer egyeztet a menedszerével, 12%-uk minden két hétben, továbi 12% soha nem találkozik a közvetlen feletteseivel, 8% kevesebb, mint hat havonta. A nagyobb cégeknél rendszeresebbek ezek a face-to-face találkozók, mint a közepes, illetve kisvállalatoknál, mivel az utóbbi vállalati kategóriákban 17%-al többen jelezték a munkavállalók, hogy soha nincsenek személyes, beosztott-vezető egyeztetések.
Az Appraisd a felmérésbe bevont válaszadók munkahelyeinek 36%-a még mindig az éves felülvizsgálatot használja. Négy százalékuk arról számolt be, hogy a felülvizsgálat az esetükben kevesebb, mint évente egyszer történt meg, 8%-uknak soha nem volt face-to-face találkozója a menedzserével.
További felmérések, tanulmányok szerint
További tanulmányok igazolták a menedzserekkel folytatott rendszeres találkozók fontosságát az éves teljesítményértékelésekhez. Egy 2018-as Office Team felmérés úgy találta, hogy bár a találkozók rövidebb időtartamúak, viszont egyre gyakoribbak. Az éves előrehaladás dokumentálása segít a munkáltatóknak, hogy a munkavállalók eredményeit áttekintsék, nem szükséges a memóriájukra hagyatkozniuk.
A rendszeres egyeztetést támogató foglalkoztatási szakértők szerint az egyre gyakrabban tartott találkozóknak a célmeghatározásra kell összpontosítaniuk, ahelyett, hogy a múltbeli teljesítményt kritizálnák, melyen már nem lehet változtatni.
Egyfajta pozitívumként kell megélniük a munkavállalóknak, hogy mi az, amit hozzá tudtak, és a jövőben hozzá tudnak adni a növekedéshez – monta Jodi Chavez, a Ransdtad Professionals személyzeti csoport elnöke, a Ranstad Life Sciences munkatársa a HR Dive-nak.
Mind a vezetők, mind a munkavállalók gyakran rettegnek a hagyományos éves, és féléves értékelések, az Appraisd szerint azért, mert nem emlékeztetik megfelelően a dolgozókat a kitűzött célokra.
Egyszerűen nem hatékony évente egyszer esélyt adni a célok és fejlesztési tervek felülvizsgálatára, az Appraisd alapítója szerint.
Nagyszerű látni, hogy a nagyszámú munkavállalókat foglalkoztató vállalatok alkalmazzák a négyszemközti vezetői értékelést, de még sok olyan vállalkozás van, ahol nem a munkavállalók ezirányú igényeit veszik figyelembe, és nem hozták még létre a vezetők és beosztottak közötti párbeszéden alapuló teljesítménykultúrát.