A HR világában van helye és létjogosultsága a technológiának. Felgyorsítja a folyamatokat az unalmas, ismétlődő feladatok átvállalásával, megkönnyíti a döntéshozatalt az adatok elemzésével – vagyis abszurd módon a technológia még emberibbé teszi a HR-t is.
A Deloitte tanulmánya (HR technology disruption for 2018) szerint a HR-technológia területe az 1970-es évektől folyamatosan változik. Az első fázis az adatrendszerek felépítéséről szólt, amikor az ERP rendszerbe integrálták a HR megoldásokat. Az 1990-es évek végén, 2000-es évek elején a toborzás, a képzés és a teljesítményértékelő rendszerek felépítése zajlott, 2010 környékén a HR rendszerek a felhőbe költöztek, kiváltva a régi központi megoldásokat.
Napjainkban tartunk a negyedik fázisnál, amikor a technológiát a csapatok, egyének és hálózatok köré kell építeni; olyan eszközök használatáról, agilis gyakorlatok megvalósításáról szólnak az IT-eszközök, melyek növelik a teljesítményt.
Koncentráljunk a teljesítményre!
A HR-szakértők szerint automatizálás helyett a teljesítmény növelésén van a hangsúly. Vagyis van online jelenlét, szoftver oldja meg a bérszámfejtést, az adatokat elektronikusan tároljuk és változtatjuk, a szabadságot online igényelhetjük stb. Aki eddig még nem automatizálta HR folyamatait, az már most lépéshátrányban van a többiekkel szemben. És ez nem csupán hazai (bal)jóslat, az amerikai adatok (melyek jellemzően nagyobb merítéssel dolgoznak, mint a magyarok) is azt mutatják, hogy a vállalatok 45 százaléka többnyire az alapvető automatizálásra összpontosít.
…