Inkább egyszerű válasz a hogyanra és a miértre.
Igen, jól tudjuk, hogy nem egy erős cím, az utóbbi években már jókora a zaj ebben a témakörben, de pont ezért vannak olyan pontok, amire érdemes egyértelműen rábökni, és egyszerűbben elmondani azt, a mi a lényege.
Mikor érdemes digitalizálni a HR-en? Két figyelemre méltó, de egyszerű megközelítés következik.
1. Ismétlődő feladatok automatizálása
Mikor? Miben segíthet a cégének?
- csökkenthető a munkaterhelés
- csökkentheti az emberi hibalehetőségeket
- akár még súrlódásokat is csökkenthet a HR részlegek között, csapaton belül
Válasszunk egy átgondolt döntési folyamatban olyan szoftvert, ami valóban „kipipálja” az igénylistánkat egy olyan szolgáltatóval, amely hiteles eredményekkel és bevezetési projektmódszertannal rendelkezik.
2. A kommunikációs folyamatok automatizálása
A szervezetben a HR-nek aktívan és hatékonyan kell kommunikálnia. A vállalati szintű bejelentésektől kezdve a szerződésmódosításokon át a távollétekig mind-mind remekül digitalizálható folyamatok.
A HR a közelmúltig a digitálisan elhanyagolt vállalati területek közé tartozott. Még mindig elmondható a bérügyvitelről, hogy vannak olyan folyamatok, amelyek a papírmunkán és az irattáron alapulnak. A pandémia során megtapasztalt kommunikációs nehézségek, például a távolról dolgozók elérése megszólaltatta a vészcsengőt a döntéshozóknál.
- felerősödött az igény az online nyilatkoztatásra, a tömegesen kiadandó igazolások teljes automatizálására, az e-aláírás széleskörű elterjedésére
- az előzőekben már említett online kommunikációs lehetőségeket egy platformra tudja terelni a HR önkiszolgáló szoftverek, melyben a munkavállaló minden számára elérhető lehetőséget, információt megtalál