fbpx

A négynapos munkahetet bevezető cégeknél annyira meggyőzőek az eredmények, hogy könnyen lehet: hamarosan alapvetés lesz, ami egyelőre csak bátor próbálkozásnak tűnik. Izlandon már olyan rég foglalkoznak a témával, hogy mára a munkavállalók 90 százaléka valamilyen módon csökkentett munkaórában dolgozik, Skócia és Spanyolország állami programmal karolta fel a módszer bevezetésének kezdeti nehézségeit, az USA-ban pedig már törvényjavaslatnál járnak.

A japán Panasonic eddig az Amerikával is vetekedő munkatempójával és hajcsárkultúrájával szerzett magának hírnevet, de a világ egyik legkompetitívebb cégeként, most bejelentették, hogy bevezetik a négynapos munkahét lehetőségét, hogy a munkavállalóik „önkénteskedhessenek, vállalhassanak másodállást, ha szükségük van rá, vagy egyszerűen csak lazíthassanak”, írta meg a Forbes.com.

Ezzel persze épp magukhoz szeretnék csalogatni a képzett munkaerőt, és bíznak abban, hogy a lépés növelni fogja a hatékonyságot és az elégedettséget az alkalmazottaik körében.

Hogy mennyire forradalmi ez a lépés, jól mutatja, hogy Japánban a cégek kevesebb mint 8 százaléka ad kettőnél több szabadnapot egy héten.

A japán Microsoft már korábban is kacérkodott a négynapos hét gondolatával: egy 2019-es programban 2300 alkalmazottjuknak adták meg a lehetőséget, hogy úgy alakítsák ki a munkarendjüket, ahogy azt az életkörülményeik megkívánják. A vezetőség ezután monitorozta a hatékonyság és a morál változásait. Az eredmények azt mutatták, hogy az alkalmazottak jobban érezték magukat a munkahelyen,

a hatékonyságuk pedig 40 százalékkal nőtt.

Persze a morál méréséhez használt önbevallásos módszer nem ad bomba biztos eredményeket: számításba kell venni azt is, hogyha a négynapos munkahét alapvetéssé válik, lehet, hogy nem lesz olyan jó hatással az emberek kedvére, mint amikor egy üdítő meglepetésként fejti ki hatását.

 

A teljes cikket a forbes.hu kapcsolódó oldalán olvashatja el…

WWW.LSOFT.HU
Cookie-k

Az lsoft.hu webhelyen mi is "sütiket"/cookie-kat alkalmazunk.

Milyen célból?

A "sütik" kis szöveges fájlok, melyekkel kényelmesebbé tehetjük a böngészést a webhelyünkön, megkönnyíthetjük, hogy pl. az űrlapok kitöltése egyszerűbb legyen, névtelen statisztikákhoz gyűjthetünk adatokat a látogatói szokásokról. Vannak olyan sütik is, melyek segítenek minket abban, hogy marketing célú üzeneteket jelenítsünk meg, küldjünk Önnek azokról a termékeinkről, szolgáltatásainkról, melyek érdekesek lehetnek az Ön számára.

A "sütik" által gyűjthető látogatói szokásstatisztikák tehetik lehetővé azt is, hogy webhelyünket úgy fejleszthessük, hogy Önök, a látogatóink olyan információt találhassanak ott, és olyan formában, ahogy és ahol az Önök számára a legkényelmesebb, és legkönnyebben elérhető.
Olyan sütiket is alkalmazunk, melyek elengedhetetlenek a webhely működtetése érdekében, vagy lehetővé teszik, hogy amennyiben Ön hosszabb ideig időzik pl. egy űrlap kitöltésénél, ne vesszhessenek el az addig már begépelt adatok.

Az általunk alkalmazott "sütik" is változó időtartamúak, és az Ön számítógépén, okostelefonján, tabletjén a meghatározott érvényességi idejéig tárolódik. Fontos tudnia azt, hogy ezeket a "sütiket" Ön bármikor eltávolíthatja a böngészésre használt eszközéről.
Mielőtt törli ezeket a "sütiket" kérjük, fontolja meg, hogy valóban nincs már szüksége azokra a kényelmi szolgáltatásokra, melyeket ezek által megkaphat, ha további információra lenne szüksége (direkt marketing üzenetek), vagy pl. ismét kitöltene egy űrlapot a webhelyünkön?

A beállítási lehetőségeknél "sütitípusunként" további információt helyeztünk el azért, hogy Ön tájékozódhasson azt megelőzően, mielőtt dönt a "sütik" elfogadásáról.
Lehetővé tettük, hogy Ön a döntését követően bármikor módosíthassa a sütibeállításokat, a képernyő, vagy kijelzője bal alsó sarkában található ikonra kattintva/koppintva.

További információt itt találhat: Adatvédelmi tájékoztató