A munkaidő-kezelés egy bonyolult, megoldandó feladat, amelynek megoldása előttünk áll? Kérdésekből van elég ilyenkor… Legyen beléptető rendszerünk? Már nem szeretnénk papír jelenléti ívet, de mi lehet helyette?
A hibás munkaidőadat hibás bérszámfejtéshez, adatszolgáltatásokhoz, sőt, akár bírságokhoz vezethet, így nem csoda, hogy a vállalatok igyekeznek körültekintően kezelni ezt a kritikus kérdést.
Nekünk pedig van 3 tippünk, hogy ne őrüljünk bele a munkaidő-kezelésbe!
1. tipp: Amikor beléptetőrendszer mellett döntünk, szembesülünk azzal, hogy össze kell kötnünk azt a bérszámfejtésünkkel, mert annak egyik kiinduló adata lesz a munkaidőadat.
Ezt az interfészt rendszerint a bérprogramunk fejlesztője készíti el, azt követően, hogy felméri, milyen adatot adnánk át a beléptetéshez, és milyen adatot, milyen mértékig „tisztítva” szeretnénk megkapni a beléptetőrendszerből.
Nézzünk néhány példát!
Átadhatunk a személyügyi, bérügyviteli szoftverből azonosító adatokat, fényképet, a munkavállalót leíró egyéb adatokat.
Tudnunk kell, hogy milyen gyakorisággal várunk adatokat a beléptetőrendszerből, milyen formában, mozgáskódokat kell feldolgozni…
Kezd bonyolódni a helyzet? Nyugalom, a bérszámfejtő programunk fejlesztő csapata vállalja fel a munka oroszlánrészét, és a kész interfésszel kényelmesen automatizálttá válik az adatátadás -átvétel.
2. tipp: A kiszervezés mellett döntünk, és így egy csapásra házon kívül tudhatjuk a bérszámfejtés és a munkaidő-kezelés kockázatát és felelősségét is!
A bérszámfejtés szolgáltató többszintű szolgáltatásportfóliót alakíthat ki, így máris egyedi megállapodás része lehet a munkaidő adatrögzítés feladata. Saját munkaidő adminisztrátorunk végezné továbbra is a feladatot, vagy webes munkaidő szoftvert biztosít a szolgáltatónk, így a munkavállalóink maguk rögzítik a jelenléti adataikat?
Hihetetlenül széles a paletta, így magas szintű szolgáltatással, folyamatosan képzett szakemberek felügyeletével valósulnak meg a kapcsolódó feladatok.
3. tipp: Webes önkiszolgáló szoftver mellett döntünk, ami szuper megoldás arra, hogy a legkorszerűbb módon digitalizáljuk a kapcsolódó folyamatainkat!
A munkavállaló a nap végén, a mobiltelefonján is bejelentkezhet a webes szoftverbe, ahol a munkarendje alapján a rendszer által előállított munkaidő adatait egyszerűen készre jelentheti – amennyiben nincs szükség a módosításra. Ha a munkarendjétől eltérően történt az aznapi munkavégzése, sem kell kétségbe esnie, mert könnyedén rögzítheti a változást. Mindezt megteheti például a mobiltelefonján is, bárhol, bármikor, nem szükséges egy irodában, számítógép előtt ülnie.
Az L-SOFT ügyfelei többek között ezeket a megoldásokat is választhatják. Problémás a munkaidő-kezelés? Ismerje meg a lehetőségeit, kattintson!
Tomkó Gyöngyvér
marketing menedzser, L-SOFT Zrt.
Szívesen böngészne még? A figyelmébe ajánljuk:
Bérszámfejtés outsource szolgáltatásunk PIRAMIS bérügyviteli HR szoftverekkel
Ezt a cikket elolvashatja a HRportálon is