A munkavállaló egyértelműen akkor érzi magát jól egy munkahelyen, ha baráti kapcsolatai is szövődnek. Sőt, mindannyian tudjuk, hogy akkor leszünk igazán sikeresek a munkánkban, ha szeretünk a munkatársainkkal együtt dolgozni.
Azonban, ha távolról dolgozunk – és ezt a pandémiás időszakot követően még többen tesszük, mint valaha is előtte – nehezebb baráti kapcsolatokat kiépíteni a kollégákkal. Ez különösen igaz akkor, ha új munkahelyen kezdünk, vagy új pozícióban kell kapcsolatba lépnünk eddig ismeretlen kollégákkal.A home office, vagy távoli munkavégzés (mi most nem fogunk különbséget tenni) legnagyobb nehézsége a munkahelyi baráti kapcsolatok kiépítésekor, hogy nincsenek meg a kis beszélgetések, a személyes találkozások.
Ütemezett meetingeken veszünk részt, emiatt elmaradnak a közvetlen kontaktok, nem találjuk meg a kapcsolódási pontokat, pl. a közös érdeklődési köröket.
Következzen három tipp, hogyan építsünk ki baráti kapcsolatokat, ha home office-ban dolgozunk!
1. Jelezd, ki vagy
Kevesebb a lehetőségünk arra, hogy informális csevegések során, folyosói találkozások alkalmával kiderüljön rólunk, kik vagyunk, miben egyezünk, miben különbözünk, mi foglalkoztat, mi a hobbink…
Próbáljunk meg a virtuális, vagy valós hátterünkkel a videó-meetingeken többet elárulni magunkról.
Van lehetőségünk virtuális hátteret használni? Utaljunk ezzel a hobbinkra, érdeklődési körünkre. De hasonló módon tudunk közvetíteni magunkról fontos szignálokat akkor is, ha a lakásunk egyik pontja a hátterünk: helyezzünk el olyan könyveket, tárgyakat a háttérben, amelyek fontosak a számunkra.Ezek a részletek segítenek a kollégáknak, hogy kapcsolódási pontokat találjanak velünk. Beszélgetéseket fognak generálni ezek a tárgyak, amikor fény derülhet a közös hobbikra, érdeklődési területekre. Ezen túl, lássuk be, többet árul el rólunk, ha a minket körülvevő környezetben látnak, mint egy szimpla profil.
2. Legyen időd a barátaid számára
Az otthoni munkakörnyezetben az állásidő nem ugyanaz, mint a munkahelyünkön. Sokkal kevésbé szociális, hiányoznak a társas kapcsolatok. Nem isszuk meg együtt a reggeli kávét, ebédelünk együtt a kollégával…
Távolról akkor lépünk kapcsolatba a kollégával, ha valami munkafeladattal kapcsolatos megbeszélnivalónk van, rendszerint ezt is formálisan, előre egyeztetve tesszük. Dedikáljunk külön időt, melyet a barátainkkal töltünk, ne érezzük azt, hogy ezt az időt a társunktól, gyerekeinktől, vagy a munkától vesszük el.
Hamarosan úgyis növekedni fog a produktivitásunk, és a munkánk iránti elköteleződésünk!
3. Legyél kreatívabban kedves másokkal
Az irodai közegben gyakran ünneplünk szülinapokat, névnapokat, viszünk be sütit „csak úgy”…
Ezek a szívélyes, kedves dolgok összehozzák az embereket. Ha távolról dolgozunk ezek a kis kellemes dolgok elmaradnak, egy idő után már ettől is magányosabbnak érezzük magunkat.A kutatások megerősítik, hogy a váratlan, szép gesztusok hihetetlenül jót tesznek az emberek hangulatának, összekovácsolják a kollektívákat.
Keress új ünnepeket, legyen minél több alkalom arra, hogy elküldj a kollégáknak egy kedves, vagy éppen vicces üdvözletet! Találd meg a főnökök nemzetközi ünnepét, a számvitel nemzetközi napját, a rejtvényfejtők nemzetközi világnapját, a nemzetközi π-napot, a madarak és fák napját, az internet világnapját…
Nem kerül semmibe, de kedves, vagy vidám perceket okozhatsz a munkatársadnak, így közelebb érezhet magához, és Te is jobban érezheted magad.
A pandémiás helyzet miatt úgy tűnik, hogy ugrásszerűen megnő a távoli munkavégzés, mint a foglalkoztatás módja a hazai munkaerőpiacon.
Meg kell tanulnunk azokat a készségeket, melyek segítenek minket a munkakapcsolatok erősítésében hívja fel a figyelmünket a cikkünk forrása..
Szívesen böngészne még? A figyelmébe ajánljuk:
Bérszámfejtés outsource szolgáltatásunk PIRAMIS bérügyviteli HR szoftverekkel