Évente több alkalommal is kérheti a HR a munkavállalók nyilatkozatát… Morgolódnak a kollégák, feszültek a HR-esek… Lehet másképp, mutatjuk a tippeket!
1. tipp – webes cafeteria nyilatkozatok
A nagy létszámú munkavállalóknál továbbra is terveznek cafeteria juttatásokkal.
A önkiszolgáló programba belépve a munkavállaló akár a mobiltelefonján maga tölti ki a nyilatkozatát. Önállóan is könnyedén megoldhatják a feladatot, mert a belső ellenőrzések segítik őket abban, hogy hibátlan nyilatkozatot készíthessenek.
A gyakorlat azt mutatja, vannak olyan vállalatok, melyek többször is nyilatkoztatnak egy év adott időszakaira vonatkozóan, és ne feledkezzünk meg az új belépő munkatársakról, akik a belépést követően nyilatkoznak a juttatásaikról.
Egy szoftverbevezetést követően fellélegezhet a HR. Töredékére rövidülhet az ellenőrzésre, kapcsolódó adminisztrációra fordított idő.
2. tipp – változás a munkavállaló adataiban
Házasságkötés, gyermekszületés, bankváltás, új jogosítvány, új lakás… mind-mind olyan élethelyzet, amikor adatváltozást kell jeleznünk a HR-nek. Ideális esetben a munkavállaló előveszi a telefonját, készít egy képet pl. a házassági anyakönyvi kivonatáról és becsatolja a -ban.
Egy szoftverbevezetést követően a HR megkapja az adatokat, és kizárólag akkor szükséges személyesen találkozniuk a kollégával, amennyiben eredeti, aláírt dokumentumpéldányra van szükség.
3. tipp – apropó, adatváltozás infók! Jól jönne, ha kapnánk értesítést arról, hogy lejár a SZÉP kártyánk, pláne a jogosítványunk?
Egy jogosítvány ideális esetben több évente járhat le, ki az, aki ezt rendszeresen ellenőrzi? Aki nem, nyilván örül annak a lehetőségnek, ha a vállalata gondoskodik arról, hogy az Önkiszolgáló HR szoftvere időben figyelmezteti!
De ne álljunk meg itt! Gondoljunk csak pl. egy targoncavezetői engedélyre, melynek megújítása a munkavégzéshez elengedhetetlen. Ez már nem csak egyszerű kényelmi megoldás, a vállalat és a munkavállaló közös érdeke. Szoftverbevezetést követően a vállalat egy kockázati tényező veszélyét akár nullára csökkentheti – pl. hogy a kolléga lejárt gépkezelői engedéllyel dolgozik.
4. tipp – ellenőrzések és segítség a nyilatkozatkitöltés során
A PIRAMIS Önkiszolgáló HR szoftverekben figyelmeztetések, ellenőrzések, a programkezelést bemutató leírás segíti a munkatársat, hogy sikeresen kitöltse az adatbekérő űrlapot, nyilatkozatát.
Amikor sikerül enyhíteni az adminisztrációs nyomást, a kollégák nem idegenkednek a vállalati bürokráciától. Egy jó webes szoftver már-már játékos élménnyé változtathatja a kollégáknál a sokszor nyűgös nyilatkozást. Egy szoftverbevezetés, és csökken a HR leterheltsége.
5. tipp – vállalati webes szoftverrel fokozható munkavállalói elégedettség
A nyilatkozattétellel „terhelt” munkatársak maguk oszthatják be, hogy számukra mikor van az a legkedvezőbb időszak, amikor nyugodtan bejelenthet, kitölthet, becsatolhat, egyszóval ügyintézhet. A PIRAMIS Önkiszolgáló HR megoldások megadják ezt a boldogító szabadságot a kollégáknak.
A HR-en elmaradhatnak a kampányszerű túlmunka időszakok, sőt, akár sikerülhet felszabadítani szabad kapacitást új kihívásokra.
Hétköznapi, vagy rutinszerűen újra és újra ismétlődő folyamatoknak tudunk a PIRAMIS Önkiszolgáló HR szoftverekkel új lendületet adni, újraindítva az esetleg akadozó, köhécselő vállalati adminisztrációt.
A tippek mellett ismerje meg a nyilatkoztatást segítő webes szoftvereinket is: