Az élményirányított digitális világunkban a HR vezetők felhasználhatnak megfelelő HR szoftvereket arra, hogy holisztikus munkahelyi élményhez juttassák a munkavállalókat.
A B. Joseph Pine II és James H. Gilmore által leírt élménygazdaság ma már kiterjed a vállalati munkahelyekre is.
A munkavállalói élmény gazdasága
A munkavállalói élmény különösen fontos a fiatalabb generációnak. Az US Bureau of Labor Statistics felmérései szerint a 25 és 34 év közötti munkavállalók 3,2 évet tölt egy munkahelyen, szemben a 65 évesek 10,3 éves medián értékével.
A fiatal tehetségek, a jövő vezetőinek megtartása a cél. A munkaerő összetétele ma már úgy megváltozott, hogy a fiatal beosztottak gyakran képzettebbek, mint a vezetőik, vagy olyan feladatokat látnak el, amelyben még nem rendelkeztek tapasztalattal korábban.
A vezetőknek meg kell tanulniuk, hogyan fokozzák a munkavállalói élményt és hasznosítsák az adatokat, hozzanak jó döntéseket, motiválják a beosztottaikat, különösen amikor ismeretlen munkaterületen dolgoznak.
A munkavállalóknak az alapvető szükségleteik mellett magasabb szintű önmegvalósításra, céltudatosságra és egyéni teljesítményre van szükségük. A vezetőknek kell összekapcsolni a munkavállalók napi feladatait a célokkal és ezáltal növelni az elkötelezettségüket.
A szervezeteknek meg kell találniuk a a munkavállalók bevonásának legmegfelelőbb formáját a munkáltató iránti elkötelezettségbe. Az erős vállalati kultóra és a közös cél erősíti a munkavállaló bizalmát a vállalatban. Az intenzív változást, a szervezeti változásokat, a bizonytalanságot fenyegetésként éli meg a tehetség.
Az intelligens vállalkozások felemelkedése
A nagyszámú munkavállalót alkalmazó vállalatok a szolgáltatási színvonaluk kapcsán kitettebbek az ügyfeleik elégedettségének, amely közvetlenül függ a munkavállalóik motivációjától.
Összekapcsolva az elkötelezettséget az üzleti eredményekkel, a hagyományos út eddig az éves elköteleződés-felmérés volt, amely megkésett, fel nem fedett kihívásokhoz vezethet. A HR-t fel kell készíteni, hogy hatékonyan gyűjtse össze és elemezze a munkavállalói tapasztalat információit, adatait anélkül, hogy szükségtelenül bővítené a saját létszámát.
A technológia kritikus szerepet játszik abban, hogy a szervezetek megértsék, mi motiválja az embereket és megértsék a döntéseiket. Az így gyűjtött adatok gyakorlati elemzésével megbízható működési mutatókhoz jutunk.
A HR szoftverekkel által folyamatosan elemezhetjük az elkötelezettség és üzleti eredmények közötti összefüggést. Az intelligens eszközök és a valós idejű analitika képessé teszi a HR-t arra, hogy üzleti szempontból releváns előrejelzéseket készítsen, és enyhítse a strukturális változásokból eredő esetleges szolgáltatási zavarokat.
Ideje, hogy a HR analitika ezen szintjén a vállalatok szakítsanak az elszigetelt adatfeldolgozásokkal és felgyorsítsák a növekvő adatmennyiség feldolgozási idejét. Az unalmas adminisztráció HR szoftverekkel való felváltásával a HR szervezet képessé válhat arra, hogy a fókusz a kötelezettségeik érzelmi összetevőjén legyen, ezáltal a munkavállalói élményekre összpontosíthasson és az összetartozás érzését erősítse.
Az eredeti cikket ide kattintva olvashatja.