fbpx

Elégedettebbek lehetnek a munkavállalók, ha önkiszolgáló webes HR szoftvert kapnak? Lehet a munkavállalók megtartásának egyik eszköze a korszerű, innovatív vállalati HR folyamat, belső kommunikáció? 

A 3-4 éve még fenntartásokkal teli óvatos közeledés hirtelen feloldódott és a vállalatok keresik a korszerű, böngészőn elérhető, készülékfüggetlen megoldásokat.  A közép, nagyvállalati körben tevékenykedő ügyfeleink túlnyomó része már érintetett, vagy felkészül a szakember és munkaerőhiányra.

Tudják jól, hogy az automatizált folyamatok segítenek lefedni ezt a kényszerű hiányállapotot, az átszervezési folyamatok egyértelműen elindultak, ennek része lehet a belső kommunikációs csatornák, eszközök korszerűsítése.

Melyik az elégedettebb munkavállaló? Akinek külön időt kell szakítania arra, hogy a HR ügyfélszolgálati idejében felkerekedjen, és megkeresse a HR-es kollégát, hogy jelezze, megváltozott a bankszámlaszáma? Vagy a másik munkavállaló, aki leül a számítógépe elé, vagy egyszerűen csak előveszi a mobiltelefonját és bejelentkezik a vállalat PIRAMIS NYILATKOZATaim szoftverébe, majd néhány kattintást követően túl van az adatbejelentésen. Nyilván az utóbbi kolléga az, aki nem fogja nyűgnek érezni a procedúrát.

 

A vállalat igénye szerint lehetőséget biztosíthat arra, hogy a saját IT környezetén kívülről, akár az otthonából is elérje a munkavállaló az Önkiszolgáló HR megoldásokat.

Elégedettebb lesz az a munkatárs, aki otthon leül a párjával a kanapéra, kézbe veszik a tabletet, a
PIRAMIS CAFEm programba belépnek és megbeszélik, melyik juttatás lenne a legideálisabb a család számára? Könnyedén megoldhatják a feladatot, mert a belső ellenőrzések segítik őket abban, hogy hibátlan nyilatkozatot készítsenek.

Mindannyian ismerjük a nemritkán „szamárfüles” jelenléti íveket, amire jónéhány kolléga rákönyököl reggel, este, hogy beírja, amikor kezdett és végzett aznap. Az a munkavállaló, aki olyan szerencsés, hogy vállalata korszerű vállalati folyamatokra törekszik, PIRAMIS MUNKAIDŐm programban csak készre jelenti a pl. a munkarendje által kigenerált munkaidő adatát – ha aszerint dolgozott aznap.

Jó érzéssel tölti el, hogy „nagykorúsították” a vállalati HR folyamatokban is? Igen! Melyik munkavállaló nem szeretné érezni, hogy számít, fontosnak tartják, folyamatosan keresik a lehetőséget, hogy a munkaidejében a munkájára, a szabadidejében magára fordíthassa az idejét?

Vannak olyan adatok, melyeket a vállalat nyilvántart a munkavállalóról, és a PIRAMIS ADATaim programban meg is mutatja azt, tájékoztatási, esetleg adategyeztetési alapként.

A HR havi egyszeri rendszerességgel biztosan adatot szolgáltat a munkavállaló felé, a havi számfejtést követően a fizetési adatokról. Napokon keresztül nyomtatva, majd aláíratva átvetetve – és minden hónapban újra és újra. A PIRAMIS BÉRem  szoftverrel a számfejtést követően ezzel kapcsolatban nincs már teendője a HR-nek! A munkatársaik belépnek és megnézik a fizetési lapjaikat, sőt a bérkartonjukat is elérik.

Találkoztunk már azzal a kijelentéssel, hogy a mi kollégáink a nyomtatott fizetési lapokat szeretik. Nem értjük miért? A PIRAMIS BÉRem -ben bármikor megnézhetik a fizetésinformációkat, amikor csak szükségét érzik. A nyomtatott fizetési lap kötegeket nem hordják állandóan magukkal….

Idézzük fel még utoljára a folyton eltűnő szabadságos tömböt, ami csak akkor nem elérhető, amikor nekünk szükségünk van rá. A PIRAMIS SZABADSÁGom  bevezetésével kiválthatjuk ezeket a papíros alapú szabadságengedélyezési folyamatokat, sőt, a kollégák könnyedén ellenőrizhetik is, hogy a csoportjából kinek van már jóváhagyott szabadsága, és mikorra ütemezheti a sajátját.

 

 

Kényelmesebbek lesznek ezek a vállalati kommunikációs folyamatok? Nem kétséges, hogy igen, és az sem, hogy mindkét oldalon. A HR-t tehermentesítettük, és ahelyett, hogy pl. hó elején napokig nyomtatna, olyan feladatok felé fordulhatnak a felszabaduló idejükben, amely újabb lehetőség lesz az újabb, kreatív HR célok megvalósításában.

Fontos a munkavállalóknak a korszerű, kényelmes technológiai környezet, melyet a munkáltatója az Ő érdekében is üzemeltet? Gyakorlatilag mindannyiunknál van már okos telefon, remekül kezeljük. Elnavigál minket A-ból B-be, megvesszük a karácsonyi ajándékokat sorban állás nélkül a webáruházakban, beállítjuk, hogy ébresszen, csetelünk rajta, és megbeszéljük a következő osztálytalálkozót a zárt Facebook csoportunkban…

Akkor mi, munkavállalók miért is ne tudnánk értékelni és kezelni a vállalatunk önkiszolgáló HR szoftvereit?